Hur än väl jag förbereder mig på dåliga nyheter så blir jag lika ledsen varje gång

18.05.2017

"Massiv försämring" tredje gången på rad med tre månaders mellanrum. Nu ser det riktigt illa ut i min stackars lilla kropp och smärtan säger mig att tiden är mätt om jag inte gör något mer radikalt. Hoppet får jag bara inte tappa! Inte än. 

Måndag: Smärta utan dess like, ökad morfindos och uppgivenhet.

Idag: Nya tag, alltid nya tag!

Jag tror på en kombination av Mirakel och att man själv försöker göra allt för att ge kroppen vad den behöver för ett tillfrisknande. Det sistnämnda är problemet.

Just under två månader sedan tog jag sjukledigt för att ge TCM mitt allra största fokus och en bra chans. Idag förstår jag att TCM förmodligen inte är "starkt" nog för min numera mycket avancerade och relativt snabbväxande cancer. Trots detta så vill jag tro att TCM bidrar till att mina friska celler kommer vara motståndskraftigare längre. Dessutom, allt som stärker mina friska celler kommer vara till hjälp om jag hittar/får den behandling jag behöver för att knäcka cancercellerna.

Jag har som vanligt tagit min tid och funderat på vad jag kan göra härnäst i min cancerfight.

Xofigo fick jag tack och lov höra ges till en medkämpe, också med bröstcancer. Det är en "målsökande injektionsvätska" som används i kombination med strålning, endast för de som har skelettmetastaser som jag. MEN, just i nuläget endast godkänt för prostatacancer. Så, då jag fick höra att hon får Xofigo för hennes bröstcancerspridning så hoppade jag på luren direkt. Min läkare kollade upp det och tyckte det var fullt möjligt trotts att han aldrig ordinerat det för BC tidigare. På måndag får jag veta säkert om han kan. Hoppas!! Och stort tack till dig som berättade!

Det finns mer tankar kring vad jag kan göra. Gerson Therapy har varit något jag tidigare funderade på (innan kinaresan). De har en mycket lång och relativt framgångsrik historia inom alternativ cancervård. En resa till en klinik för behandling och utbildning kan vara ett nästa steg i mina strategier. 

Mina teorier bakom Gerson Therapy följer samma linje som de teorier jag har kring Ketogen kost: Att trigga igång en mer effektiv mitokondrieaktivitet. Mer om detta senare.

Det jag är helt övertygad om är att vi är alla olika, alternativa behandlingar kräver rätt match och det är inte lätt att hitta precis det som bäst passar ens kropp och själ. Att prova sig fram är viktigt tror jag. I varje fall känns det oerhört bra att försöka allt jag själv kan göra innan jag "ger upp". De som läst ett av mina första blogginlägg, s.k. "komplemetmetoden", vet att jag redan gör oerhört mycket, varje dag, för att göra min livsresa så lång som möjlig.

Jag bör nämna att jag har ändrat en hel del i mina "komplementmetoder" och kommer göra en uppdatering om det snart.

Så, jag är vid gott mod trots svåra smärtor och sorg över mitt läge. Det hjälper att solen lyser, att ni finns för mig och att mirakel sker varje dag.

Kram älskade vänner!!!

Foto: Fotograf Andréa, Laura Dovi m.fl.
Skapad med Webnode
Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång